چگونه یک بیلبورد یا تابلوی تبلیغاتی طراحی کنیم

آیا تاکنون تابلویی را دیده‌اید که هیچ احساسی را در شما ایجاد ننماید و یا به نظرتان کاملا مسخره بیاید در این صورت باید از خود پرسیده باشید که هدف از این هزینه انجام شده چه بوده است و یا به تابلویی برخورده باشید که طرح آن بعد از عبور از کنار تابلو همچنان در ذهنتان باقی مانده باشد و ذهن شما را به خود مشغول نماید.
یک تبلیغ خوب یک تاثیر مثبت در ذهن برجای می‌گذارد و کاملا در یادها می‌ماند و می‌توان امیدوار بود به هنگام خرید در ذهن بیننده نقش بسته باشد. یک تبلیغی که اثر منفی ایجاد می‌نماید باز هم در یاد می‌ماند. برای مثال چنانچه یک تابلویی را دیده باشید که از آن خوش‌تان نیامده باشد یا به نظرتان مسخره بیاید ، باز هم در ذهن شما نقش می‌بندد ولی با دید منفی. پس اهمیت طراحی بیش از پیش آشکار می‌شود.
طراحی بیلبورد با طراحی سایر انواع تبلیغات کاملا متفاوت بوده و شیوه و نکات مخصوص به خود دارد همانطور که دلیل نمی‌شود کسی که یک دوچرخه‌ سوار ماهر است قهرمان مسابقات فرمول یک نیز بشود. امکان ندارد که یک تبلیغ موفق روزنامه‌ای حتما یک تبلیغ موفق بیلبوردی نیز باشد ، زیرا این دو مقوله کاملا دارای شرایط مجزایی می‌باشد.
در خصوص طراحی بیلبورد یا تابلو روان به اولین نکته‌ای که باید توجه شود ، مدت زمانی است که یک تابلو در مخروط بینایی مخاطب قرار می‌گیرد که بطور معمول هر تابلو حدود هفت ثانیه دیده می‌شود. این مدت زمانی است که شما فرصت دارید توجه مخاطب را به سمت خود جلب نمایید ، پیام خود را انتقال دهید ، نام و مشخصات خود را برای او بیان کنید و در نهایت پس از عبور از کنار تابلوی شما در ضمیر او نقشی برجای بگذارید.

آیا امکان پذیر است؟
اولین هدف تابلو روان، جلب توجه مخاطب است. این مهم‌ترین کاری است که تابلوی شما باید انجام دهد شما می‌توانید به شیوه‌های مختلف این کار را انجام دهید اما بهترین نصیحت خلاقیت است برخلاف کارهای رایج کاری انجام دهید.
برای انجام این کار شما سه ابزار عمده در اختیار دارید: کلمات ، تصاویر و رنگ.
مهارت شما در بکارگیری این سه ابزار و شیوه بکارگیری آنهاست که یک تبلیغ را تبدیل به یک اثر عالی و به یاد ماندنی می‌نماید. در ذیل ما قصد داریم به نکاتی پایه‌ای در خصوص شیوه استفاده از هر یک آنها بپردازیم.